تبلیغات
وبلاگ تخصصی گــــــیــــم - بازی گرشاسپ خدای جنگ ایرانی

بازدید : مرتبه
تاریخ : یکشنبه 1 فروردین 1389

خلاصه بازی:
گرشاسب و اوروخش که هر دو برادر بوده اند پسر اثرت ، پسر سام ، پسر ترک ، پسر اسپنئیسپ ، پسر دوروشپ ، پسر تور ، پسر فریدون اند ، منجی آخر زمان ، نخست از جهانینان برای کمک گرفتن مرده گرشاسپ پسر سام را برانگیزد تا بیوراسب(ظهاک) را به گرز زند وکشد و از آفرینندگان باز دارد . . .!
بازی کامپیوتری گرشاسب
آن چه خواندید بخش هایی از کتاب بندهش یکی از کهن ترین کتاب های ایرانی است که اولین بار به گرشاسپ اشاره کرده است علاوه بر این از گرشاسپ در اوستا ، گرشاسپ نامه اسدی طوسی و حتا در شاهنامه فردوسی یاد شده است . او یکی از پهلوانان اساطیری ایران زمین و اجداد رستم دستان است . شهرت او در ماجراجویی است و بین برنده های بسیاری از دیوان است و نزدیک به هفتصد سال عمر می کند این پهلوان اساطیری قرار است شخصیت اول یکی از زیباترین بازیهای ایرانی باشد به نام خودش گرشاسپ .
از سوشیانات تا گرشاسپ:
شرکت فن افزار شریف با مدیریت آقای فصیحی از سال 1382 در تولید نرم افزار های مالی فعالیت می کند حدود سه سال است که این شرکت با توجه به تخصص در زمینه نرم افزار و برنامه نویسی به ساخت بازی روی آورده است در ابتدا آقای فصیحی با کتاب سوشیانس نوشته شروین وکیلی آشنا می شود و داستان زیبای آن منشأ ایده اصلی برای ساخت یک بازی می شود . با توجه به گستردگی داستان و وسعت سرزمینی که داستان در آن خلق شده است ، تصمیم اولیه بر ساخت یک بازی نقش آفرینی مانند تایتانگوئست گرفته می شود . با اضافه شدن تیم هنری قوی به این پروژه مانند سهیل دانش اشراقی و خود آقای وکیلی به عنوان نویسنده داستان بازی ، تصمیم بر ساخت یک بازی اکشن سوم شخص گرفته می شود . تیم سازنده حدود 18 ماه بر روی بازی سوشیانت فعالیت (تحقیق و ساخت) می کند .
در نمایشگاه بازی های رایانه ای سال گذشته این بازی با گرافیک بسیار زیبا و بالاتر از نمونه های ایرانی توجه همه را به خود جلب می کند . اما به دلیل هزینه های بالای ساخت یک بازی با چنین کیفیتی پیشرفت پروژه بسیار کند انجام می شود . سرانجام در زمستان سال گذشته با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید سوشیانت سرعت می گیرد و برای اینکه حرفی درباره کارکتر اصلی نباشد (چون سوشیانت منجی نهایی زرتشتیان است ) تصمیم بر این می شود که کارکتر اصلی از سوشیانت به گرشاسپ تغییر کند .
داستان اصلی بازی(به زبان شرکت سازنده..):
پس از به زنجیر کشیده شدن ضحاک بدست فریدون و پیروزی نیروهای نور بر سپاه تاریکی ، که سالیان به فرماندهی ضحاک بر خونیراث چیره شده بودند، زمان زیادی به طول نیانجامید که جای جای آن سرزمین پهناور را دیوان تسخیر کرده و هرکدام برای خود فرمانروایی پدید آوردند و راه نیروهای اهریمنی را پی گرفتند و به آزار و اذیت انسانها و اهوراهای سپاه نور پرداختند. هیتاسپ زرین تاج که یکی از بیرحم ترین این دیوان شرور بود و از نیروهای جادویی متعددی برخوردار بود در این میان برای خود در سرزمین های کوهستانی فرنبغ حکومتی ایجاد کرد و به همراه هیولاهای اهریمنی، دیوان و اشموغان زیردستش به غارت سرزمین های اطراف پرداخت. از جمله این سرزمین های مورد هجوم دیوان، دهکده کوهستانی سیاوشگرد بود که از دیرباز مکان رشد و پرورش پهلوانان متعددی بود. هیتاسپ در غارت این دهکده، اوروخشیه، برادر گرشاسپ را از میان می برد. گرشاسپ پهلوان به دنبال انتقام خون برادرش به سوی دژ هیتاسپ روانه می شود و در این مسیر متوجه می شود که در یورش هیتاسپ و یارانش به سیاوشگرد اتفاق بسیار مهمتری افتاده است و اراده و شجاعت گرشاسپ سرنوشتی بزرگ را رقم خواهد زد ...
آرمان آرین (نویسنده سه گانه پارسیان و من ) به تیم اضافه می شود و داستان گرشاسپ به عنوان داستان اصلی انتخاب می شود. داستان بر اساس نوشته های اوستا درباره گرشاسپ شکل می گیرد و پروژه بازی تغییر یافته و از اسفند سال گذشته دوباره کلید می خورد .داستان از این قرار است که مهاجمانی تحت فرمان هیتاسب دیو به سیاوش گرد حمله می کند و اورواخشیه (برادر گرشاسپ) را کشته و داشته های خاندان گرشاسپ را غارت می کند . گرشاسپ پهلوان برای انتقام خون برادرش و به دست آوردن گرز موروثی خاندان ثریت(پدر گرشاسپ ) که هیتاسب وحشی آن را از برادرش ربوده است به دنبال دیو می رود . اهمیت این گرز موروثی در این است که آفریدون با آن ضهاک ماردوش را شکست داده بود و موبدان نیز آن را دارای نقش مهمی در آینده تاریخ ایران دانسته است .
بازی خدای جنگ ایرانی:
داستان Game خطی و سر راست است . بازی دارای چهار بخش اصلی است که هرکدام دارای یک غول آخر است دهکده ، جنگل ، کوهستان و دژ هیتاسب چهار منطقه اصلی بازی هستند البته این مراحل کاملاً به هم پیوسته هستند و سازنده قول داده است که هیچگونه بارگذاری بین مراحل وجود نداشته باشد. داستان توسط یک راوی حکایت می شود و بخش هایی از آن در دل بازی توسط میان پرده هایی از جنس بازی که با کیفیت بالاتری "رندر" شده اند تعریف می شود. این میان پرده ها حدود 8 دقیقه هستند ، اکثر آن ها سکانس هایی اکشن و پر زد و خوردی هستند که با کارگردانی حرفه ای ، نوید یک مجموعه دموی زیبا و جذاب را در طول بازی می دهد . گرافیک بازی هم نیازی به تعریف ندارد کافی است که بدانید که در نمایشگاه بازی های رایانه ای امسال هر بیننده ای را به خود جلب می کرد و خیلی ها با دیدن با روند Game باور نمی کردند که این گرافیک کار بچه های ایران است . مدل سازی ، سایه زنی ، بافت ها و انیمیشن ها با دقت و حوصله فراوان انجام شده اند و به جرأت می توان گفت که گرشاسپ از این نظر با خدای جنگ 2 تفاوتی ندارد . طراحی محیط و دشمنان نیز هیچ کم و کسری از بازی های روز ندارد و در یک کلام باید گفت که گرافیک بازی عالی است.




طبقه بندی: بازی گرشاسپ خدای جنگ ایرانی، 
ارسال توسط محمد جواد حیدری
آرشیو مطالب
نظر سنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ؟






پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin